Fogamzásra fitten
Főoldal / Női Klinika és Szülészet / Fogamzásra fitten

Fogamzásra fitten

Gombostűfejnyiből három kilóssá cseperedik majd a pocakunkban... Természetes, hogy a legjobbat akarjuk születendő babánknak. Ezt a vágyat az orvostudomány azzal szolgálja, hogy a leendő anyát maradéktalanul egészséges, testileg és lelkileg felkészült állapotba hozza.

A születésszabályozás lehetőségének hála ma már a legtöbb család megtervezheti a gyerekek érkezésének idejét. Ez azzal is jár, hogy az első gyermek általában inkább az anya harmincas éveiben jön világra, vagy akár később. A harmadik-negyedik ikszben sajnos már gyakoribb, hogy krónikus betegségek, előzetes nőgyógyászati műtétek, túlsúly, káros szenvedélyek nehezítik a fogamzást és a terhességet. A prekoncepcionális gondozás során a szakorvos segít a szülőknek a lehető legjobb kondícióba kerülni a gyermekvállaláshoz.

Cél az ideális testsúly

Sem a túlságosan kicsi sem a túlságosan nagy testsúly nem kedvez a fogamzásnak. A soványság és a túlsúly egyaránt módosítja a hormontermelést, ez befolyásolhatja a női ciklust, és megnehezítheti a teherbeesést. Az orvos a prekoncepcionális gondozás során rákérdez a leendő anya testsúlyára, és arra, hogy hogy alakult az utóbbi időben. Kiszámolják a páciens BMI indexét. A cél, hogy az érték a 19 és 25 közötti sávba kerüljön. Megfelelő étrendi változtatással ez nem is olyan lehetetlen. Jó hír, hogy inkább az ételek minőségén, mint a mennyiségén kell változtatni. A várandóssághoz optimális a bőséges fehérjefogyasztás: jó minőségű húsok és biztonságos tehéntej, és tejtermékek formájában. Ezen kívül minél több friss zöldség és gyümölcs szerepeljen az étrendben. Egyéni igényeket figyelembe véve szükség lehet a jód pótlására. A folsav kiegészítés az egyik legfontosabb tennivaló: bizonyos típusú fejlődési rendellenességek akár 90% eséllyel elkerülhetők megfelelő mennyiségű folsav bevitelével. Folsav szedésére a fogamzás előtt legalább négy hétig, utána öt-hat hétig van szükség. A testsúly megtartása és egyes - a terhesség során veszélyes – betegségek megelőzése érdekében fontos a rendszeres mozgás. Heti négy-öt alkalommal 50-50 perc edzés nagyon jó lehetőség mindenkinek. Nem kell feltétlenül nagyon intenzív, megerőltető sportágat választani, a séta, a jóga, a nordic walking és hasonló mozgásformák remekül formálják a testet, és akár várandósság alatt is folytathatók.

Káros kék füst

A dohányzás nagyon gyakran okoz fejlődési problémákat a magzatoknál, növekedési elmaradás alakulhat ki, gyakori a koraszülés. Fontos előre is gondolkodni: a dohányos szülők gyerekeinél gyakoribb a légzőszervi megbetegedések előfordulása. A dohányosok számtalan betegségben érintettek, érdemes leszokni annak, aki az unokái szeretetét is szeretné élvezni.  Sokan orvosi segítséggel könnyebben teszik le a cigarettát, mintha egyedül próbálkoznának. Az alkoholfogyasztást is érdemes korlátok között tartani a fogamzás körüli időszakban és a várandósság során is. A kábítószer fogyasztása veszélyezteti a magzatot és a megszületett kisbabát is. Mind a fogamzás, mind a várandósság kihordása, mind a baba felnevelése biztonságosabb káros szenvedélyek nélkül.

Hírek

Újévi kisbaba

2017. első kisbabája Lili Alma. Szülei a Szilveszter éjjelt jógás barátaikkal töltötték, és éjfél után értek haza. Kipihenten, derűsen ébredtek Újév reggelén, amikor Lili Alma úgy döntött, hogy útnak indul. Nóra, Lili Alma édesanyja, nevetve meséli, hogy amikor…

"Egy ilyen hír érthető módon lélekfacsaró.." - Gyógyulástörténet!

Dr. Rucz Árpád, Dr. Szakonyi Tibor és minden kórházukat választani akaró páciens részére!November legvégén kezdődött az egész, amikor is bekerültem Önökhöz a Róbert Kórházba.Férjemmel hosszú hónapok óta gyermeket terveztünk, ami ( bár még vizsgálatok nem erősítették…

Visszahívást kérek

A Róbert Károly Magánkórház a 2007-ben alapított - korábban Róbert Károly Magánklinika nevet viselő - magánklinika jogutódja.